MENU

Piotr Tarnacki ponownie najszybszy w klasie Micro.

2018-08-20
Micro
Piotr Tarnacki ponownie najszybszy w klasie Micro.
Foto: Marta Grodzka

W miniony weekend w Szczecinie zakończyły się Mistrzostwa Polski Micro. W kategorii Open ponownie swój prymat potwierdziła załoga Piotra Tarnackiego na jachcie Roca – Volvo. W dywizji Racer tytuł zdobyła załoga Bartosza Piotrowskiego na jachcie LaBesto Volvo Auto Bruno, a w dywizji Cruiser Mistrzem Polski został Marcin Pietrzak na jachcie Auto Podlasie.
W piątek po otwarciu regat rozegrano aż 5 wyścigów. Komisja Regatowa biorąc pod uwagę prognozy wiatrowe na sobotę zdecydowała się na maksymalną liczbę wyścigów pierwszego dnia. Najrówniej pływała załoga EuroShipping z doświadczonym i utytułowanym Rafałem Sawickim za sterem i po piątku prowadziła w klasyfikacji z przewaga jednego punktu przed obrońcą tytułu Piotrem Tarnackim. W dywizji Racer szczecińska załoga Volvo Auto Bruno również prowadziła jednym punktem nad drugą w klasyfikacji Bakomą ze sternikiem Januszem Olszewskim. W Cruiserach zdecydowanie prowadziło Auto Podlasie z powracającym na mikro Marcinem Pietrzakiem, który z powodzeniem nawiązywał walkę z załogami z wyższych kategorii.
Sobota zapowiadała się emocjonująco, ale mimo starań komisji, wiatr był zbyt słaby lub niestabilny w kierunku i nie udało się przeprowadzić żadnych wyścigów.
Niedziela przywitała startujących silniejszym i stabilnym wiatrem, który doskonale wykorzystała Komisja Regatowa przeprowadzając 3 wyścigi. Zdecydowanie najlepiej żeglowała POL77 Roca-Volvo wygrywając 2 z nich a w ostatnim przypływając na 2 miejscu. To wystarczyło do wyprzedzenia w klasyfikacji słabiej pływającego w niedzielę Sawickiego. Wykorzystał to również Maciej Twarowski na POL88 wygrywając ostatni wyścig i awansując na 2 miejsce w klasyfikacji końcowej. Zwycięska załoga POL77 płynęła w składzie Piotr Tarnacki, Bartosz Makała i Grzegorz Banaszczyk
W dywizji Racer w niedzielę doskonale pływali szczecinianie na POL13 Labesto Volvo Auto Bruno zapewniając sobie złoto w tej kategorii zdecydowanie pokonując Janusza Olszewskiego na Bakoma i Macieja Grodzkiego na Alter Ego. Mistrzami Polski zostali Bartosz Piotrowski, Adam Szymborski i Paweł Różycki.
W dywizji Cruiser wygrał Marcin Pietrzak na AutoPodlasie i choć w tej dywizji startowały tylko 2 załogi to w klasyfikacji generalnej zajął wysokie 6 miejsce wyprzedzając wiele załóg z wyższych dywizji. Nowi mistrzowie to Marcin Pietrzak, Łukasz Paszko i Paweł Tokarczyk.
Pełne wyniki Auto Bruno Mistrzostwa Polski w Klasie Micro 2018

Klasyfikacja Open:

  1. POL 77 Roca-Volvo Piotr Tarnacki 77 Racing Club Gdańsk – 12 pkt
  2. POL 88 Maciej Twarowski – 18 pkt
  3. POL 333 Euro Shipping Rafał Sawicki Yacht Club Sopot – 20 pkt

Dywizja Racer:

  1. POL 13 La besto Volvo Auto Bruno Szczecin Bartosz Piotrowski Centrum Żeglarskie – 27 pkt
  2. POL 66 Bakoma Janusz Olszewski Sailmaker Polsails – 37 pkt
  3. POL 80 Alter Ego Maciej Grodzki Klub Marynistyczny Kaper – 48 pkt

Dywizja Cruiser:

  1. POL 133 Auto Podlasie Łódź Marcin Pietrzak – 41 pkt
  2. POL 111 Sprenger Jacek Zyskowski – 67 pkt

Organizatorem regat było Polskie Towarzystwo Regatowe Klasy Micro i Centrum Żeglarskie Szczecin, a organizatorem wykonawczym firma MT Partners.
Sponsorem tytularnym regat było Volvo Auto Bruno Szczecin, Sponsorem Głównym ATA, a Partnerami Miasto Szczecin, Centrum Żeglarskie w Szczecinie, EasyBake oraz firmy Cotes A/S i Agencja Interaktywna Best Performance.
Strona regat: www.sailinszczecin.com
Kolejne regaty klasy micro w tym sezonie to Mistrzostwa Świata, które zostaną rozegrane w Świnoujściu w dniach 12-17 sierpnia.

Organizatorami NostriMaris Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej jest MT Partners i Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour) przy współpracy Polskiego Związku Żeglarskiego i Centrum Żeglarskiego w Szczecinie.
Partnerem Głównym regat jest NostriMaris – to zespół działań informacyjno promocyjnych Projektu pod nazwą „Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających” realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach POIiŚ 2014-2020 współfinasowanego przez Unię europejską ze środków Funduszu Spójności. Projekt ma celu poprawę bezpieczeństwa żeglugi i wzrost konkurencyjności polskich portów.
Partnerami regat są: D.A.D – Texet Poland, Pomorze Zachodnie, Miasto Szczecin, Miasto Świnoujście, Harken, AVA i Teknos-Oliva.
Partnerem technologicznym regat jest SAP Polska.

Recencje książek żeglarskich
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej do czego służą i jak nimi zarządzać. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich używanie. zamknij